Het ontstaan van DoeDoos

Dat zalige gevoel van vrijheid wanneer je als kind naar hartenlust kan ontdekken en experimenteren, vuil worden prioriteit nummer één is en het niet uitmaakt wanneer je ene idee al beter uitpakt dan het andere. 

Daar ligt de kiem van DoeDoos!

Als klein dropje van zes kon Sarah Ostyn dit grenzeloos spelen en vrijuit ontdekken ten volle ervaren in de Scouts van Mortsel. Het zou haar niet meer loslaten! Gebeten door het Jeugdwerk wist Sarah van spelen haar beroep te maken. In de aanpak van Sarah staat de belevingswereld van kinderen centraal. Ieder kind creatief en verbeeldingsrijk laten spelen, over taal- en andere drempels heen, dat is wat haar drijft. Een visie die ze met DoeDoos nu tot in elke huiskamer brengt!

DoeDoos ontwikkelen doet ze niet alleen. Met haar idee vond Sarah onderdak bij Blenders vzw. Een sociale-impactorganisatie die dromen en ideeën van ondernemers, organisaties en andere creatieve geesten met de juiste kennis, middelen en ervaring verbindt. Dit met als doel bij te dragen aan een betere leefomgeving voor iedereen. Eerste DoeDoos-experimenten ontwikkelden zich binnen Blik-open-er, een project gericht op tewerkstelling van mensen met een migratieachtergrond in de buitenschoolse kinderopvang.

Team DoeDoos breidde verder uit met Eva Maréchal en Ilse Van Gorp, de speelarchitecten en bezielers van de Hop Up Playground. Met een flinke dosis speel- en experimenteerlust blazen zij elke DoeDoos extra leven in.

DoeDoos draagt sociale impact hoog in het vaandel. Voor het aanleveren van materialen en de samenstelling van dozen doen we maximaal beroep op sociale tewerkstelling. Een deel van onze winst wordt ingezet om speelkansen te creëren voor kinderen en ouders die het niet altijd even makkelijk hebben. Daarvoor gaan we actief samenwerking aan met sociale organisaties.

Ieders verbeelding laten spelen, daar draait het ons om!